2018. május 9., szerda

Ilyen lett a KLM új luxuskabinja

Sokan tudjátok rólam, hogy imádok utazni, illetve szeretem kipróbálni az utazással kapcsolatos újdonságokat is - legyen szó akár egy praktikus (és persze csajosan csinos) hátizsákról, akár egy repülőgép új luxuskabinjáról. Tegnap a KLM új, World Business Class üléseit teszteltük a Liszt Ferenc reptéren, méghozzá a vízilabdázó bajnok Szécsi Zolival, és hát azt kell mondjam: nem csalódtunk. Az ülések szépek, kényelmesek - én alig bírtam kiszállni, annyira marasztalt ez a szék :) -, ággyá is lehet ezeket alakítani, és nem utolsósorban még a majd' kétméteres Zoli is elfér bennük. :)

De most jöjjön az eseményről szóló sajtóanyag, amiből többet megtudhattok az ülésekről és a KLM-ről is. :)


Kikapcsolódást, otthoni kényelmet és luxust kínál a KLM World Business Class

Az új ággyá alakítható ülés csak egy a sok fejlesztés közül, ami a tökéletes pihenést biztosítja a holland légitársaság fedélzeten. A KLM a World Business Class kabin átalakításakor nagy hangsúlyt fektetett a tipikus holland stílusjegyek kihangsúlyozására, ami a márka identitását is fémjelzi. Az első megújult World Business Class kabint 2013 júliusában helyezték üzembe.

Hella Jongerius kézműves és ipari előállítási technikák kombinálásával hozta létre az új üléseket, melyeknél a funkcionalitás mellett a kényelmi szempontok is nagy szerepet játszottak. Az ülés és a nagy személyes tér biztosítja a diszkréciót, és ezzel együtt megteremti az otthon érzését. Hella Jongerious a World Business Class kabint is újratervezte- a szőnyegektől kezdve, a függönyökön át, a nagy puha párnákat és luxus anyagokat és az új ággyá alakítható üléseket egyaránt. 


A 206 cm hosszú ülések teljesen vízszintesre dönthetőek, így maguk az ülések nagyobb privát szférát, a beléjük épített áramforrások nagyobb kényelmet biztosítanak, míg a vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyővel, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű érintőképernyős navigációs menüvel rendelkezik.

A kézműves és ipari elemek keveredése megerősíti a személyre szabottság érzését. A KLM jellegzetes kék színű, delfti porcelánból készült miniatűr házait a légitársaság World Business Class utasai kapják ajándékba, de az egyedi tervezésű darabok – amelyek mind különleges holland épületek élethű másolatai – ma már a gyűjtők nagy kedvencei is. A KLM csapat személyes szervize pedig csak tovább fokozza a különleges utazás élményét.


És ha már a különleges élményeknél tartunk: erre koccintottam is Szécsi Zolival. ;)
A holland jellegzetességek a KLM személyzet egyenruhájában is felfedezhetőek, amelyeket a híres divattervező, Mart Visser álmodott meg.

Egy további holland dizájn ikon, Marcel Wanders szintén hozzájárul a Business Class luxusához a nevével fémjelzett terítékkel. Az új szerviz elemek készítésénél Wandersnek figyelembe kellett vennie a fedélzeti személyzet munkamenetét, illetve a környezeti megfontolásokat.

A kényelem a World Business Class szolgáltatás minden egyes szegmensében visszaköszön. A KLM újítása, hogy az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazás során, így nem kell alkalmazkodniuk az eredeti felszolgálási tervhez. A holland légitársaság először johannesburgi, majd bangkoki, legutóbb pedig tokiói járatán is elérhetővé tette az „Anytime for you” szolgáltatást, amelynek igénylésével az utasok öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.

A KLM 2013 óta folyamatosan újította fel flottáját az új WBC kabinokkal. A Dreamliner gépek után a Boeing 777-300-as és 777-200-as típusú gépek kaptak új belsőt, ezután következtek a Boeing 747-esek és végül tavaly év végén az Airbus A330-asok. A légitársaság tervei szerint az idei év végére az egész flotta már az új World Business Class-al repteti utasait. 



A KLM figyel rá, hogy a fenntarthatóság minden fejlesztésében meghatározó szerepet töltsön be. A 2013-ban az új World Business Class-on lefektetett szőnyegek elkészítésekor például újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit használta fel a vállalat. Ezzel a KLM lett az első légitársaság, ami olyan szőnyeget használt a járatain, amely követi a körkörösség elvét. Mi több, a már nem használható szőnyegeket a gyártó visszaveszi, hogy nyersanyagként újra felhasználhassa őket.

Air France – KLM a fenntartható fejlődésért

Az Air France – KLM hosszú évek óta arra törekszik, hogy csökkentse a tevékenysége okozta környezeti hatásokat és elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt. A csoport tevékenységének minden területén szem előtt tartja környezettudatos működést, legyen szó akár a repülőgépflotta modernizálásáról vagy járatoptimalizálásról. Emellett támogatja az éghajlati változásokkal kapcsolatos kutatásokat, finanszírozza az erdőirtás ellen küzdő szervezetek tevékenységét és hozzájárul a bioüzemanyagok fejlesztéséhez.

Az Air France – KLM négy fő pillérre koncentrál: csökkentse ökológiai lábnyomát, beépítse a fenntartható fejlődést termékeibe és szolgáltatásaiba, bevezesse felelős emberi erőforrás politikáját és hozzájáruljon azon területek fejlődéséhez, ahol a vállalat jelen van.


Zöld célkitűzések a KLM-nél
A KLM utasai 2010-ben repülhettek először bioüzemanyaggal üzemeltetett járaton. Emellett 2012 óta egyedüli európai légitársaságként a Los Angeles-i járatait részben fenntartható bioüzemanyag használatával működteti. Ezeken a járatokon a KLM nyersanyagokból készült zöld üzemanyagot is használ, amelyeknek semmi káros hatásuk nincs a biológiai sokféleségre vagy az élelmiszer gyártásra. A KLM tavaly Costa Rica kormányának szén-dioxid kibocsátás elleni küzdelméhez csatlakozott. A 2017 őszén kötött egyezmény értelmében, a légitársaság és a közép-amerikai ország kormánya egy bioüzemanyaggal működtetett San Jose-i járat lehetőségeinek kutatását támogatják.
A Holland Királyi Légitársaság célja a CO2 kibocsájtás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése. Az Embraer 175-ös típusú repülőgépek bevezetése a flottába is a CO2 kibocsájtás csökkenését szolgálja. Ez a típus jelentősen üzemanyag-hatékony a többi Fokker 70-es gépekhez viszonyítva, így környezetkímélőbb is. 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami 18%-kal kevesebb kibocsájtást is eredményez.
Saját intézkedésein túl a légitársaság az utasait is környezettudatos cselekvésre ösztönzi. A CO2ZERO nevű szolgáltatás keretében szén-dioxid-semlegessé tehetjük utazásainkat a különböző környezetbarát projektek támogatása révén. A KLM CO2ZERO elnevezésű program 2008-as indulása óta durván 235 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását kompenzálta.  Azt, hogy adott út milyen mértékű emisszióval jár, és mennyivel kompenzálható, a repülőgép típusától, a megtett távolságtól és a járat kihasználtsági mutatójától függ.

Fedélzeti törekvések a fenntarthatóság szellemében

A KLM Media App
A jövőorientált szemlélet és a környezetbarát hozzáállás a digitalizációhoz való alkalmazkodást is megköveteli a légitársaságoktól. Éppen azért a KLM digitalizált utazási élményt kínál mindazok számára, akik kényelmes és zökkenőmentes repülésre vágynak, egyúttal pedig a „zöldelveknek” megfelelően a papírhasználatot is csökkenteni szeretnék. A KLM Media App alkalmazásával több mázsa papír felesleges reptetését spórolják meg.
A kezdeményezés lényege, hogy a légitársaság wifin keresztül letölthető ingyenes újságokat kínál 30 órával a járat indulását megelőzően, vagy közvetlenül az indulás előtt. A légitársaságok még mindig több tucat kiló, hosszú távú járatok esetén több mázsa újságot visznek magukkal minden egyes járatra, amelyet kiosztanak az utasoknak, ehhez pedig hozzáadódik az a mennyiség, amit az utasok hoznak magukkal. A KLM számításai szerint az új applikációval 21 000 kg súlyt spórolnak meg, amivel 295000 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyasztanak, melynek köszönhetően 750 tonnával kevesebb CO2 kerülhetne a levegőbe.

Bio alapanyagok az étkeztetésben
A Holland Királyi Légitársaság évente 40 millió ételt kínál utasainak, ami a fedélzeti étkeztetés környezetkímélőbb megoldásainak előtérbe helyezésével is jár.
A légitársaság olyan partnerekkel dolgozik, akik azonosulni tudnak a vállalat küldetésével és hozzájárulnak céljaikhoz. Amellett, hogy az ételek alapanyagai – például a hal, a pálmaolaj vagy szója – csakis ellenőrzött forrásból származhatnak, számos alkalommal igazán meglepő ételek esetében fedezhetjük fel a környezettudatos előállítási múltat.
Érdekesség, hogy a légitársaság business osztályán felszolgált Gorilla nevű csokoládét amellett, hogy egy kisebb holland manufaktúra gyártja, csakis olyan kakaóbab felhasználásával készítik, amely a hegyi gorillák élőhelyén kívül eső területről származik, így az emberi tevékenység nem veszélyezteti az egyébként kihalófélben lévő állatfajt. A csokoládé csomagolása 100%-ig újrahasznosítható papírból készül, mintáját pedig organikus tintával nyomják meg.

Ritkaságnak számít a KLM tavalyi újítása is, amit a World Business Class borkínálatába csempésztek. 55 organikusan előállított borból készített válogatást a KLM beszerzője, aki hisz abban, hogy egy jó bor ne tartalmazzon gyomirtó vagy növényvédő szereket, gombaölőt vagy túl sok szulfitot. A Holland Királyi Légitársaság fenntarthatósági alapelveihez jól passzolt a bioborok bevezetésének ötlete, így egy-egy organikus nedűt állandósít majd a fedélzeti kínálatban.

Kontinenseken átívelő társadalmi felelősségvállalás

Az Air France- KLM a környezetbarát repülés egyik legfőbb képviselőjeként a kezdetektől fogva fontosnak tartja a légi közlekedés számára kitűzött globális éghajlati célok támogatását. Törekvéseik sikerét mutatja, hogy az csoport 13 évig első helyen szerepelt a Dow Jones Fenntarthatósági Index Légitársaságok kategóriájában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése