Sztárok
tesztelték az új avantgard grand turismo-t
Puzsér
Róbert: „Hátsó lámpa fetisiszta vagyok”
A
hazai közélet hat különböző területen ismertté vált, népszerű alakja tesztelte
először a Volkswagen legújabb prémium modelljét, az Arteont. D. Tóth Kriszta,
Puzsér Róbert, Epres Panni, Zsidró Tamás, Cakó Kinga és Szőke Gábor Miklós egy
rendhagyó sajtótájékoztatón mesélt az autóról szerzett benyomásairól.
„Szerencsés voltam,
ugyanis hosszabb távon is ki tudtam próbálni az autót, egészen Bécsig mentem
vele és csaptam egy rock’n’roll hétvégét egy Guns N’ Roses koncerten. Az Arteon
egyébként már álló helyzetben is felkelti a figyelmet, a szalonom előtt
parkolva is sokan megnézték és fotózták a kocsit. Minden szituációban ki tudtam
próbálni, rendesen toltam, az autópályán is fantasztikusan működik. El is
neveztem „Fekete párducnak”, mivel úgy viselkedik, mint egy fenevad. Ahogy
beültem, az tűnt fel legelőször, hogy minden rögtön kézre esett, azonnal
természetes volt az autó kezelése. Én egyébként „dzsipes” fazon vagyok, az
sokkal lassabban reagál. A fiaimnak is nagyon tetszett, mondták is, hogy
azonnal vegyem meg” – mesél élményeiről Zsidró Tamás, mesterfodrász.
A Volkswagen új limuzinja
az érzelmeken keresztül, de a racionalitást is szem előtt tartva érkezett a felső-középkategóriába.
Ebben a szegmensben Európa-szerte a céges vásárlások dominálnak, így olyan autó
megalkotása volt a cél, ami megfelel a legszigorúbb járműpolitikával rendelkező
cégek előírásainak is, ugyanakkor hat az érzelmekre, és nem csak a benne ülőkére.
Így született meg az Arteon, ami egy bőséges térkínálattal és magas színvonalú
kényelemmel rendelkező, de karakteres formavilágú, dinamikus autó.
„Nagyon örülök, hogy a
hazai közélet legnépszerűbb alakjai tartottak velünk és tesztelték a Volkswagen
új modelljét, az Arteont, ami egy lenyűgöző avantgard grand turismo. Ez
egyfajta vágytárgy, az érzelemre és az értelemre is hat. Divattervező mérnökök
alkották, ami nem csak egy szellemes reklám szlogen, de benne van az autó
eszenciája, trendet teremt, előtérbe kerül a design, és a német mérnöki
precizitást is kiemeli. Nagyon jó áron érkezett Magyarországra a modell, így
elérhető közelségbe került a felhasználók számára is. Bízom benne, hogy
mindenkit magával fog ragadni ez az autó” – mondta Németh Balázs, a Volkswagen
márkaigazgatója.
„Mivel 10 év alatti gyermekeim vannak, így
számomra az együtt autózás élménye a legfontosabb. Amikor meglátták ezt a
csodát, az első szavuk az volt: „Uhh, de menő, Mama!” A lányom már a második
napon úgy beszélt róla, hogy ez a mama új autója. Nekik is feltűnt, mennyien
néznek minket, szóvá is tették, hogy ez vajon miért van? A férjem, Benedek
Tibor is kipróbálta, sőt olyannyira tetszett neki, hogy első nap csak ő
vezette, aztán azért visszaadta. Örültem, hogy végre egy automataváltós autót
vezethetek, a csomagtere pedig óriási. Megmondom őszintén, hogy én is
gyorsultam, nagyon élvezték a gyerekek. Régen nagy rali rajongó voltam, most
előtört belőlem a fiatalságom, ahogy odaléptem picit a gázra” – mondja nevetve
Epres Panni, modell.
Szőke Gábor Miklóst
szobrászművészként először az Arteon formája ragadta magával. Gábor az autók
megszállottja, régi old-timereket is gyűjt. „Imádom az autókat. Négy
hónapig Amerikában éltem, hozzászoktam a hatalmas, értelmetlen jószágokhoz,
amik után igazi kijózanodással ért fel ebbe beülni az Arteonba. Az új modellnek
tökéletesek a méretei, az arányai. Nekem egyébként egy szarvasbogár vagy kék
futrinka ugrott be róla, a belül végig futó kék csík miatt. A formája másoknak
is feltűnt, egy másik prémium márka sofőrje ki akartak hívni egy versenyre a
piros lámpánál” - mesélte a monumentális állat szobrairól híres szobrász, aki
egy régi VW Bogárral is büszkélkedhet gyűjteménye között.
„Nagyon gyorsan és könnyen
hozzászoktam az autó kezeléséhez, a DSG váltó is rendkívül kényelmessé tette a
vezetést, furcsa is volt utána visszaszoknom a sajátomhoz. Mindenre jelez az
autó, szinte magától megy, jó érzés, hogy egy plusz kontrol is van az ember
körül, ami növeli a biztonságérzetet. Az ergo komfortos hátmasszázs is nagyon
bejött, nehéz szívvel adtam vissza” – osztja meg tapasztalatait Cakó Kinga,
divattervező.
Puzsér Róbert, kritikus a
design megszállottja, a kényelmi funkciók kevésbé érdeklik. A műsorvezető
szerint az autó szobrászat, azt mutatja meg, hogy az adott kor embere ott és
akkor mit gondol a sebességről, dinamizmusról, önmagáról. „Ebben az autóban, ami a tervezést illeti,
nagy adag futurizmus van. Amit mindig megnézek egy autón, az a hátsó lámpa. Egyszerűen
hátsó lámpa fetisiszta vagyok, az Arteon pedig gyönyörű kivitelezést mutat e
tekintetben, ahogy az első lámpák és a hűtőrács közötti harmónia is
egyedülálló, én még nem láttam ilyen szép szedánt. Szerintem ezzel az autóval
érkezett el az automobilizmus a XXI. századba. Ugyanakkor számomra mindvégig
idegen maradt, ez egy cégvezető autója, túl luxus, túl high class hozzám. Én a
három ajtós coupé vagyok, felnövési és elköteleződési problémákkal, de akihez –
formailag – ez illik, annak tökéletes” – számol be élményeiről a kritikus, aki
jobban szereti a kézi váltós autókat, ugyanis szereti kézben tartani az
irányítást.
„Ha állati hasonlattal
kell élnem, akkor a „Zsidrói-iskolát követve” én is a szavannáról választanék
egy ragadozó fenevadat. Ez az autó ilyen, míg az elektromos kiskocsim inkább
egy gazella. Amikor az egyik barátnőm meglátta a fekete Arteonom, rámpillantott
és azt kérdezte: „Mi van cica, lenyúltad apuci autóját?” Szerintem nincsenek
női, vagy férfi autók, hanem a médiához hasonlóan – ahol van jó vagy rossz,
érdekes vagy érdektelen tartalom – itt is van izgalmas, kényelmes, vagy
unalmas, kényelmetlen autó. Az Arteon egyértelműen az előbbi. Én ugyan egy éve
elektromos autóval járok, de most jó volt hallani egy kis motorhangot és érezni
a kezeim között a bestiát! Holisztikusan szemlélek egy autót: jól néz ki,
kényelmes, állati jó vezetni, hogy igazi szakkifejezéseket használjak. Voltak
ugyan „hatalmi harcok”, de ezek megvívása után helyreállt a rend, én voltam a
„főnök” – nevet D. Tóth Kriszta, műsorvezető, a WMN.hu alapító főszerkesztője.
A Volkswagen számára
elsődleges ügyfelei biztonsága, ezt az Arteon a különösen merev
karosszériaszerkezet mellett vezetői segédrendszerek új generációjával
biztosítja. Emellett a legkorszerűbb kapcsolódási felületei, interaktív
hálózati kapcsolata és folyamatos internet-elérése az üzleti órákban és azokon
kívül is garantálja az elérhetőséget és az információk elérését. Formáját Klaus
Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője röviden így jellemezte: „Az Arteon
a klasszikus sportautók formai elemeit a ferdehátú karosszériák térkínálatával
kombinálja. Olyan avantgárd business-class gran turismo, amely egyformán szól
értelemhez és érzelemhez.” Az Arteon – privát és céges használatban egyaránt –
nap, mint nap újra elbűvöli nem csak tulajdonosát, használóját, hanem azokat
is, akik kívülről tekintenek rá.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése