Ugrás a fő tartalomra

Ilyen lett a KLM új luxuskabinja

Sokan tudjátok rólam, hogy imádok utazni, illetve szeretem kipróbálni az utazással kapcsolatos újdonságokat is - legyen szó akár egy praktikus (és persze csajosan csinos) hátizsákról, akár egy repülőgép új luxuskabinjáról. Tegnap a KLM új, World Business Class üléseit teszteltük a Liszt Ferenc reptéren, méghozzá a vízilabdázó bajnok Szécsi Zolival, és hát azt kell mondjam: nem csalódtunk. Az ülések szépek, kényelmesek - én alig bírtam kiszállni, annyira marasztalt ez a szék :) -, ággyá is lehet ezeket alakítani, és nem utolsósorban még a majd' kétméteres Zoli is elfér bennük. :)

De most jöjjön az eseményről szóló sajtóanyag, amiből többet megtudhattok az ülésekről és a KLM-ről is. :)


Kikapcsolódást, otthoni kényelmet és luxust kínál a KLM World Business Class

Az új ággyá alakítható ülés csak egy a sok fejlesztés közül, ami a tökéletes pihenést biztosítja a holland légitársaság fedélzeten. A KLM a World Business Class kabin átalakításakor nagy hangsúlyt fektetett a tipikus holland stílusjegyek kihangsúlyozására, ami a márka identitását is fémjelzi. Az első megújult World Business Class kabint 2013 júliusában helyezték üzembe.

Hella Jongerius kézműves és ipari előállítási technikák kombinálásával hozta létre az új üléseket, melyeknél a funkcionalitás mellett a kényelmi szempontok is nagy szerepet játszottak. Az ülés és a nagy személyes tér biztosítja a diszkréciót, és ezzel együtt megteremti az otthon érzését. Hella Jongerious a World Business Class kabint is újratervezte- a szőnyegektől kezdve, a függönyökön át, a nagy puha párnákat és luxus anyagokat és az új ággyá alakítható üléseket egyaránt. 


A 206 cm hosszú ülések teljesen vízszintesre dönthetőek, így maguk az ülések nagyobb privát szférát, a beléjük épített áramforrások nagyobb kényelmet biztosítanak, míg a vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyővel, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű érintőképernyős navigációs menüvel rendelkezik.

A kézműves és ipari elemek keveredése megerősíti a személyre szabottság érzését. A KLM jellegzetes kék színű, delfti porcelánból készült miniatűr házait a légitársaság World Business Class utasai kapják ajándékba, de az egyedi tervezésű darabok – amelyek mind különleges holland épületek élethű másolatai – ma már a gyűjtők nagy kedvencei is. A KLM csapat személyes szervize pedig csak tovább fokozza a különleges utazás élményét.


És ha már a különleges élményeknél tartunk: erre koccintottam is Szécsi Zolival. ;)
A holland jellegzetességek a KLM személyzet egyenruhájában is felfedezhetőek, amelyeket a híres divattervező, Mart Visser álmodott meg.

Egy további holland dizájn ikon, Marcel Wanders szintén hozzájárul a Business Class luxusához a nevével fémjelzett terítékkel. Az új szerviz elemek készítésénél Wandersnek figyelembe kellett vennie a fedélzeti személyzet munkamenetét, illetve a környezeti megfontolásokat.

A kényelem a World Business Class szolgáltatás minden egyes szegmensében visszaköszön. A KLM újítása, hogy az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazás során, így nem kell alkalmazkodniuk az eredeti felszolgálási tervhez. A holland légitársaság először johannesburgi, majd bangkoki, legutóbb pedig tokiói járatán is elérhetővé tette az „Anytime for you” szolgáltatást, amelynek igénylésével az utasok öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.

A KLM 2013 óta folyamatosan újította fel flottáját az új WBC kabinokkal. A Dreamliner gépek után a Boeing 777-300-as és 777-200-as típusú gépek kaptak új belsőt, ezután következtek a Boeing 747-esek és végül tavaly év végén az Airbus A330-asok. A légitársaság tervei szerint az idei év végére az egész flotta már az új World Business Class-al repteti utasait. 



A KLM figyel rá, hogy a fenntarthatóság minden fejlesztésében meghatározó szerepet töltsön be. A 2013-ban az új World Business Class-on lefektetett szőnyegek elkészítésekor például újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit használta fel a vállalat. Ezzel a KLM lett az első légitársaság, ami olyan szőnyeget használt a járatain, amely követi a körkörösség elvét. Mi több, a már nem használható szőnyegeket a gyártó visszaveszi, hogy nyersanyagként újra felhasználhassa őket.

Air France – KLM a fenntartható fejlődésért

Az Air France – KLM hosszú évek óta arra törekszik, hogy csökkentse a tevékenysége okozta környezeti hatásokat és elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt. A csoport tevékenységének minden területén szem előtt tartja környezettudatos működést, legyen szó akár a repülőgépflotta modernizálásáról vagy járatoptimalizálásról. Emellett támogatja az éghajlati változásokkal kapcsolatos kutatásokat, finanszírozza az erdőirtás ellen küzdő szervezetek tevékenységét és hozzájárul a bioüzemanyagok fejlesztéséhez.

Az Air France – KLM négy fő pillérre koncentrál: csökkentse ökológiai lábnyomát, beépítse a fenntartható fejlődést termékeibe és szolgáltatásaiba, bevezesse felelős emberi erőforrás politikáját és hozzájáruljon azon területek fejlődéséhez, ahol a vállalat jelen van.


Zöld célkitűzések a KLM-nél
A KLM utasai 2010-ben repülhettek először bioüzemanyaggal üzemeltetett járaton. Emellett 2012 óta egyedüli európai légitársaságként a Los Angeles-i járatait részben fenntartható bioüzemanyag használatával működteti. Ezeken a járatokon a KLM nyersanyagokból készült zöld üzemanyagot is használ, amelyeknek semmi káros hatásuk nincs a biológiai sokféleségre vagy az élelmiszer gyártásra. A KLM tavaly Costa Rica kormányának szén-dioxid kibocsátás elleni küzdelméhez csatlakozott. A 2017 őszén kötött egyezmény értelmében, a légitársaság és a közép-amerikai ország kormánya egy bioüzemanyaggal működtetett San Jose-i járat lehetőségeinek kutatását támogatják.
A Holland Királyi Légitársaság célja a CO2 kibocsájtás 20%-os csökkentése 2020-ig (a 2011-es szinthez képest). Ennek érdekében a vállalat folyamatos fejlesztéseket végez: flottaújítás, bioüzemanyag használata és a repülési hatékonyság növelése. Az Embraer 175-ös típusú repülőgépek bevezetése a flottába is a CO2 kibocsájtás csökkenését szolgálja. Ez a típus jelentősen üzemanyag-hatékony a többi Fokker 70-es gépekhez viszonyítva, így környezetkímélőbb is. 18%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami 18%-kal kevesebb kibocsájtást is eredményez.
Saját intézkedésein túl a légitársaság az utasait is környezettudatos cselekvésre ösztönzi. A CO2ZERO nevű szolgáltatás keretében szén-dioxid-semlegessé tehetjük utazásainkat a különböző környezetbarát projektek támogatása révén. A KLM CO2ZERO elnevezésű program 2008-as indulása óta durván 235 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását kompenzálta.  Azt, hogy adott út milyen mértékű emisszióval jár, és mennyivel kompenzálható, a repülőgép típusától, a megtett távolságtól és a járat kihasználtsági mutatójától függ.

Fedélzeti törekvések a fenntarthatóság szellemében

A KLM Media App
A jövőorientált szemlélet és a környezetbarát hozzáállás a digitalizációhoz való alkalmazkodást is megköveteli a légitársaságoktól. Éppen azért a KLM digitalizált utazási élményt kínál mindazok számára, akik kényelmes és zökkenőmentes repülésre vágynak, egyúttal pedig a „zöldelveknek” megfelelően a papírhasználatot is csökkenteni szeretnék. A KLM Media App alkalmazásával több mázsa papír felesleges reptetését spórolják meg.
A kezdeményezés lényege, hogy a légitársaság wifin keresztül letölthető ingyenes újságokat kínál 30 órával a járat indulását megelőzően, vagy közvetlenül az indulás előtt. A légitársaságok még mindig több tucat kiló, hosszú távú járatok esetén több mázsa újságot visznek magukkal minden egyes járatra, amelyet kiosztanak az utasoknak, ehhez pedig hozzáadódik az a mennyiség, amit az utasok hoznak magukkal. A KLM számításai szerint az új applikációval 21 000 kg súlyt spórolnak meg, amivel 295000 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyasztanak, melynek köszönhetően 750 tonnával kevesebb CO2 kerülhetne a levegőbe.

Bio alapanyagok az étkeztetésben
A Holland Királyi Légitársaság évente 40 millió ételt kínál utasainak, ami a fedélzeti étkeztetés környezetkímélőbb megoldásainak előtérbe helyezésével is jár.
A légitársaság olyan partnerekkel dolgozik, akik azonosulni tudnak a vállalat küldetésével és hozzájárulnak céljaikhoz. Amellett, hogy az ételek alapanyagai – például a hal, a pálmaolaj vagy szója – csakis ellenőrzött forrásból származhatnak, számos alkalommal igazán meglepő ételek esetében fedezhetjük fel a környezettudatos előállítási múltat.
Érdekesség, hogy a légitársaság business osztályán felszolgált Gorilla nevű csokoládét amellett, hogy egy kisebb holland manufaktúra gyártja, csakis olyan kakaóbab felhasználásával készítik, amely a hegyi gorillák élőhelyén kívül eső területről származik, így az emberi tevékenység nem veszélyezteti az egyébként kihalófélben lévő állatfajt. A csokoládé csomagolása 100%-ig újrahasznosítható papírból készül, mintáját pedig organikus tintával nyomják meg.

Ritkaságnak számít a KLM tavalyi újítása is, amit a World Business Class borkínálatába csempésztek. 55 organikusan előállított borból készített válogatást a KLM beszerzője, aki hisz abban, hogy egy jó bor ne tartalmazzon gyomirtó vagy növényvédő szereket, gombaölőt vagy túl sok szulfitot. A Holland Királyi Légitársaság fenntarthatósági alapelveihez jól passzolt a bioborok bevezetésének ötlete, így egy-egy organikus nedűt állandósít majd a fedélzeti kínálatban.

Kontinenseken átívelő társadalmi felelősségvállalás

Az Air France- KLM a környezetbarát repülés egyik legfőbb képviselőjeként a kezdetektől fogva fontosnak tartja a légi közlekedés számára kitűzött globális éghajlati célok támogatását. Törekvéseik sikerét mutatja, hogy az csoport 13 évig első helyen szerepelt a Dow Jones Fenntarthatósági Index Légitársaságok kategóriájában.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Alpha Led Oxy Spa kezelésen jártam

Az elmúlt év második felére nem vagyok büszke - már abból a szempontból, hogy kicsit elhanyagoltam a sportolást, és az egészséges étkezésre sem mindig tudtam odafigyelni. Ennek pedig - mint ahogy az a nagy könyvben meg van írva - meg is lett az eredménye, ami pluszkilók formájában (sajnos) mérhető, és minden egyes mérlegre állás során sírásközeli állapotba juttat. Az ünnepek sem segítettek a kilók elleni harcban... miért is segítettek volna, amikor az ember lánya ilyenkor kettesével veszi el a tálcáról a bejgliszeleteket, és a menü többi részét is csak ritkán válogatja zöldségekből, gyümölcsökből, sovány húsokból... Aztán nálunk jött egy remekül sikerült wellnesselés január első hetében, talán mondanom sem kell, hogy az evést ott is menetrendszerűen folytattuk (jobbnál jobb kajákból). Ennek következtében január második hetében jutottam el addig, hogy elég volt, ezt nem csinálom, nem csinálhatom tovább. Azt is tudtam, hogy nem vagyok elég türelmes ahhoz, hogy most csak az étrendbeli v...

Kipróbáltam a Veet Sensitive Precision elektromos trimmelőt

Először megmutatom a sajtóanyagot, aztán írok a tapasztalataimról! :) "Mert ez jár nekem" A  Hollywodi  filmekben és az újságok  címlapjain  minden  nő gyönyörű. Mindig  tökéletes az alakjuk,  frissen  fodrászolt  a  hajuk,  gyönyörű  a  sminkjük, és  persze  egyetlen felesleges szőrszál sincs  rajtuk.  Valljuk  be, bármilyen  korúak  is  legyünk,  mi  nők  nagyon  sokszor  a  médiában látott szépségideálokhoz hasonlítjuk magunkat. Folyamatosan arra vágyunk, hogy nekünk is hozzájuk hasonlóan  tökéletes  alakunk,  frizuránk és  bőrünk  legyen.  S  miután  ez  legtöbbünk  számára elérhetetlen álom,  ez  egyenes út  az örök  boldogtalansághoz. Ezért  hát  legtöbben,  hogy  kihozzuk magunkból  a  maximumot,  folyamatos  harcot  vívunk  ...

Festményen elevenednek meg az utazási emlékek

Szeptember 27-e a turizmus világnapja, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a turizmus társadalmi, kulturális és gazdasági értékeire. Ez a nap kicsit emlékeztet bennünket is arra, milyen szép tájakat barangoltunk be az év eddig eltelt időszakában vagy akár az életünk során. Igaz a mondás, hogy az emlékeinket senki nem veheti el tőlünk, azokból táplálkozhatunk sötétebb napokon, nehezebb periódusokban is. Az emlékezésben segítségünkre vannak a fényképeink, de akár festmény formájában is csodálhatjuk saját, megélt élményeinket.   Egy otthon kialakításakor, egy friss építkezés vagy felújítás során általában utolsó mozzanatként szerezzük be azokat a kisebb-nagyobb berendezési tárgyakat, amelyek aztán majd hosszú évekig biztosítják számunkra azt az atmoszférát, amiben kellemesen, komfortosan érezzük magunkat.  „Inkább visszatérő, sem mint új trendként említeném, hogy újra megnőtt a festmények iránti igény a lakberendezés terén. Az emberek szeretik a falaikat készen megvásá...